ارتباطات یکپارچه

ارتباطات یکپارچه یا Unified communications یک اصطلاح در شبکه می باشد که یکپارچه سازی سرویس های ارتباطی سازمان ها را توصیف می کند. این سرویس ها عبارت اند از Instant Messaging یا همان چت، سرویس های Persence Information، سرویس های Voice، قابلیت های مربوط به Mobility، راهکار های ویدیو کنفرانسینگ، وب کنفرانسینگ و همچنین audio Conferencing، به اشتراک گذاری دسکتاپ کاربران، به اشتراک گذاری داده ها، کنترل تماس ها و همچنین پست صوتی یکپارچه، ایمیل، پیام کوتاه و همچنین FAX جزء این سرویس ها می باشند.

ویژگی‌های ارتباطات یکپارچه

  • اختصاص یک شناسه‌ی کاربری به هر کاربر برای تمام تجهیزات ارتباطی
  • اتصال یکپارچه‌ی تمام تجهیزات ارتباطی به شبکه تحت یک شناسه
  • کاهش چشمگیر هزینه‌‌ی تماس‌های تلفنیِ درون‌سازمانی در داخل یا خارج از محل کار
  • انجام مکالمات صوتی و تصویری روی بستر IPشبکه‌ی بی‌سیم محلی وای‌فای بدون هزینه

سازمانهای برتر

امروزه شرکت های بسیاری در این صنعت پیشتاز بوده که از جمله آنها می توان به شرکت های نظیر Microsoft Lync – Skype ،Cisco، Avaya، Mitel، NEC، IBM اشاره کرد که هر کدام نسبت به دیگری دارای نقاط ضعف و قوت مختص به خود می باشند. شرکت امن شبکه گستر با بررسی و مطالعه برروی نرم افزارها و Appliance های این شرکت های بزرگ سعی برآن دارد تا محصولاتی متناسب با نیاز سازمان ها را ارائه نموده و سازمان ها را در جهت انتخاب درست هدایت و یاری نماید.

فهرست