در مورد سیسکو چه میدانید!

شبکه سیسکو

شرکت سیسکو با نزدیک 52 هزار کارمند و دارای بازده ۲۸٫۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ و سود خالص ۵٫۵۸ میلیارد دلار می‌باشد. دریافت جایزه ریاست جمهوری ران براون برای شرکت سیسکو در سال ۲۰۰۳ از افتخارات این شرکت است. معاون ارشد شرکت سیسکو یک ایرانی‌ بنام محسن معظمی است. در ادامه به توضیحات بیشتری می پردازیم.

زمینه فعالیت این شرکت ، تولید تجهیزات شبکه و همچنین ارتباطات است . این شرکت در سراسر دنیا شناخته شده است و واقع در کالیفرنیا آمریکاست و ریشه اسم آن از سانفرانسیسکو گرفته شده است ، از دیگر فعالیت های مهم این شرکت می توان به ارتباطات راه دور ، تمامی تجهیزات ارتباطی ، طراحی سخت افزارای شبکه و تولید و در نهایت فروش آن. سیسکو Cisco دارای نام های تجاری دیگری مانند لینکسیس و ساینتیفیک می باشد که محصولات تولیدی خود را با این نام ها نیز می فروشد . جالب است بدانید زمانی که فعالیت این شرکت شروع شد ، فقط روترهای چند پروتکل تولید می کرد اما امروزه سراسر جهان آن را می شناسند و فعالیت ها جامع و کاملی دارد .

شرکت «سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) یکی از برترین تولید کننده های سخت ‌افزارهای شبکه و تجهیزات مخابراتی و ارائه دهنده دیگر خدمات و محصولات فناوری رده بالاست که در دنیا حرف اول را برای گفتن دارد.

تاریخچه کمپانی سیسکو
لیونارد بوساک و سندی لرنر (دارای گواهینامه لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد)، زوجی که در مبحث کامپیوتر دانشگاه استنفورد کار می کردند، Cisco را در سال 1984 تأسیس کردند. بزاک نرم افزار روترهای چند پروتکل را که وسیله ویلیام یاگر (یک کارمند دیگر که کارش را سال ها قبل از بزاک شروع کرده بود) نوشته شده بود تکمیل کرد.

با وجود اینکه Cisco نخستین شرکتی نبود که Router(رهیاب) مدل سازی و تولید می کرد، اولین شرکتی بود که یک Router چند پروتکل موفق تولید می کرد که اجازهٔ پیوند بین پروتکل های مختلف شبکه را می دهد. از زمانی که پروتکل اینترنت (IP) به یک استاندارد تبدیل شد، ارزش Routerهای چند پروتکل کاهش یافت. امروزه بزرگ ترین روترهای Cisco مدل سازی شده اند تا بسته های IP و فریمهای MPLS را هدایت کنند. در 1990، کمپانی به سهامی عام تبدیل شد و سهام آن در بازار بورس نزدک ارائه شد. بزاک و لرنر با 170 میلیون دلار از کمپانی خارج شدند و بعد از مدتی جدا شدند. زمان فوران اینترنت در 1999، Cisco کمپانی Cerent واقع در کالیفرنیا را با ارزش 7 میلیارد دلار خریداری کرد. این کمپانی گرانترین معامله Cisco در آن زمان بود. تنها معامله گرانتر مربوط به ساینتیفیک آتلانتا می باشد.

IMG 20190225 094636 8 1141x856 1

 

مدارک سیسکو دارای پنج سطح و 8 گرایش هستند.
سطوح:

Entry
Associate
Professional
Expert
Architect

گرایشها:

Routing & Switching
Design
Network Security
Service Provider
Service Provider Operations
Storage Networking
Voice
Wireless

در آخر سیسکو دارای سطح بندی های مختلف و گسترده می باشد که با یادگیری و تخصص دار شدن در این حیطه میتواند کمک شایانی به اهداف شما در عصر ارتباطات و مخابرات خواهد نمود.

ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *